close
מכירת רכב
קניית רכב
פיקודוח
מי אנחנו
צרו קשר
תקנון הזמנה
מדיניות פרטיות
איך זה עובד?
הצהרת נגישות
בלוג
מדריכים
 
 
התחברות
logo
לקנות ולמכור רכב אונליין
לקנות ולמכור רכב אונליין
whatsapp
 
 
בשיתוף פעולה עם 
pango
logo
לקנות ולמכור רכב אונליין
           מכירת רכב       קניית רכב       איך זה עובד?       מי אנחנו       פיקודוח       בלוג
whatsapp
 
 
בשיתוף פעולה עם 
pango

קונים רכב משומש - זה מה שצריך לבדוק

התחלתם את התהליך של קניית רכב משומש? בין אם זו הפעם הראשונה שלכם או שאתם שועלי קרבות ותיקים, חיפוש רכב משומש זה אירוע שיכול בקלות להתיש גם את המנוסים ביותר. אתרי לוחות, פייסבוק, חברים, וכן גם פיקוטו, כולן אפשרויות ראויות. אבל השאלה איך יודעים מה קונים ולמה חשוב לשים לב? מתחילים. 
** בסוף נסביר גם בדיוק איך אפשר לבדוק כל אחד מהפרטים.
 
 

אימות פרטי בעלות

במקרים רבים, המידע שמוצג על מודעות באתרי לוחות לגבי רכב משומש הוא לא תמיד מדויק. לפעמים זה כי המוכר יודע שהמידע לא מספיק אטרקטיבי אז מוצג משהו אחר ולפעמים זה נעשה בתום לב. אבל אלה הדברים שחייבים לבדוק לפני:
בעלות מקורית - הנתון שיעזור לנו להבין מי היה הבעלים הראשון של הרכב המשומש. אם כתוב פרטי, זה אומר שהרכב היה בבעלות אדם פרטי. אם חברה, השכרה או ליסינג (החכר) המשמעות היא שהרכב לא היה בבעלות אדם פרטי אלא בעלות חברה. סוג בעלות נוסף הוא '
אפס קילומטר'
. זו בעלות יוצאת דופן כי המשמעות שלה היא שחברת רכב קנתה את אותו ישירות מהיבואן, הוא לא נסע מטר אחד על הכביש אבל הוא כבר רכב יד שניה כי יש לו בעלים. המשמעות היא שלקוח שקנה את הרכב הפך ליד השניה על הרכב ולכן זה רכב משומש. כאן כתבנו על זה בהרחבה.
בהרבה מקרים אנחנו רואים מידע לא נכון שמופיע בפרטי הבעלות המקורית. כלומר, המוכר כותב שהרכב בבעלות מקורית פרטית, אבל בפועל זה רכב חברה או ליסינג. חשוב מאוד לבדוק את זה לפני כי יש לזה משמעות על מחיר הרכב פשוט כי רכב בבעלות מקורית ליסינג הוא קצת פחות אהוב מרכב בבעלות מקורית פרטית.

מספר ידיים

למרות שבפועל זה לא באמת משנה, מספר ידיים בשוק הישראלי הוא פרמטר מאוד חשוב בקניית רכב יד 2 וגם כאן אנחנו רואים לא מעט טעויות. מודעות שכתוב בהן שהרכב יד ראשונה, אבל בפועל הרכב הוא יד שניה. המשמעות היא שהיו לרכב שני בעלים קודמים ולא רק אחד. הטעות הנפוצה ביותר קורית ברכבי 0 קילומטר כי הרבה לקוחות פרטיים שקנו רכב כזה, מניחים שהם היד הראשונה על הרכב וככה הם מציגים את זה. אבל בפועל החברה שמכרה ללקוח את הרכב הייתה הבעלים הראשון והמוכר הוא כבר היד ה-2 על הרכב. גם כאן יש משמעות על המחיר ועל רמת הביקוש של הרכב פשוט כי רכב שנתון 2020 עם 2 בעלים קודמים הוא פחות מבוקש מרכב 2020 עם בעלים יחיד.
דבר קטן נוסף שחשוב לדעת, אם הרכב צעיר והיו לו יחסית הרבה בעלים, זה אמור להרים דגל אדום מעל העסקה כי לא סביר שלרכב בן 3 יהיו 3 בעלים שונים.

קילומטרז'

הנתון הכי חשוב בקנית רכב משומש הוא בלי ספק הקילומטרז'. לא משנה בפועל כמה ידיים היו לרכב אלא משנה כמה נסעו בו. אבל גם כאן יש לא מעט טעויות. ראינו כבר מקרים שלקוח הזין שהקילומטרז' שלו הוא 45,000 קילומטר, אבל בפועל הוא היה 80,000. זה פער משמעותי ומשפיע ישירות על מצב הרכב. מהו קילומטרז' תקין? בממוצע 20,000 קילומטר בשנה. אבל חשוב להסתכל על הסך הכל ולא רק על הממוצע כי בסופו של דבר, גם רכב בן שנה עם 35,000 הוא רכב מעולה כי הוא נסע רק 35,000 קילומטר, לעומת רכב בן 5 שנסע 100,000 קילומטר. האחד עם ממוצע של 35,000 בשנה והשני עם 20,000 בשנה, אבל הערך המוחלט חשוב לא פחות מהממוצע.
אם נתקלתם במודעה באתרי הרכב שממוצע הקילומטרז' הוא גבוה מאוד (40,000 ומעלה) זה במקרים רבים מעיד על זה שזה רכב ששומש למטרות עבודה.

עבר ביטוחי

כשקונים רכב משומש לא תמיד יודעים מה לחפש אבל ההיסטוריה של הרכב היא פרט מאוד חשוב. אם מבחינתכם מכון בדיקה סוגר את זה, אז זה פיספוס כי מכון בדיקה יגיד אם הוחלף חלק, אבל הוא לא ידע להגיד למה. אז במכון תדעו שהוחלפו פגוש קדמי וכנף קדמית שבלי ספק זה דבר שיכול לקרות והכל בסדר, אבל אם תבדקו היסטוריה ביטוחית תגלו שהרכב היה מעורב בתאונה וגובה התביעה היא 30,000 שח. זה כבר סיפור אחר לגמרי. בפיקוטו תוכלו לקבל את הפיקודוח - שהוא
דוח בדיקה לרכב משומש
שיעזור לכם להבין אם יש מידע לא נכון או לא מדויק.

דוח שמאי

נניח וגיליתם שהרכב היה מעורב בתאונה כזאת או אחרת, זה לא אומר שצריך לבטל את העסקה. דוח שמאי הוא דוח רשמי שמגיעה כדרישה של חברת הביטוח לצורך הערכת היקף ומחיר הנזק שנגרם לרכב. מתוארים בו החלקים שהוחלפו, המחיר שלהם, היקף הפגיעה וגם ירידת הערך של הרכב במידה ויש. לפעמים מדובר בדברים מאוד מינוריים. למשל, נתקלנו בכמה מקרים שמדובר בפגיעות פח בלבד. התיקון שלהן מאוד יקר, אבל הנזק במקרים רבים קוסמטי בלבד ואין לזה משמעות אמיתית על הרכב. לכן צריך להבין מה קרה ורק אז לקבל החלטה. אם המוכר לא מסכים להעביר לכם דוח שמאי, תתרחקו מהעסקה הזאת.

היסטוריית טיפולים

רכב לא מטופל זה רכב בעייתי. אם אתם מחפשים רכב עם קילומטרז' נמוך (עד 30,000) זה פחות משמעותי כי הרכב יחסית חדש. כמובן שצריך לראות שהרכב עובר טיפול תקופתי, אבל זה בעיקר משמעותי לרכבים עם קילומטרז'ים גבוהים יותר. רכב אמור לעבור טיפול כל 15,000 או כל שנה, המוקדם מבינהם ואם הוא לא מטופל, זה אומר שמאוד יכול להיות שיש בעיות או בעיות עתידיות ברכב וכדאי לדעת את זה מראש. לא מומלץ לקנות רכב לא מטופל.

בדיקת מכון

בדיקת מכון היא שלב מאוד חשוב ונהוג שהקונה משלם עליה ולא המוכר, פשוט כי זה שירות שמבטיח לקונה שהמוצר שהוא רוכב נמצא במצב טוב. יש שני מכוני בדיקה מרכזיים בארץ - קומפיוטסט וטכנו טסט. מומלץ להגיע אליהם בבוקר ולבצע את הבדיקה. תוצאות הבדיקה לא תמיד נוחות לקריאה ומקרים רבים דברים קטנים נראים שם כמו בעיות משמעותיות. הם משתמשים במונח שמקרא 'משמעות'. משמעות נמוכה אומר שרמת החשיבות של הסעיף המדובר היא נמוכה ואין לה השפעה דרמטית. משמעות גבוהה לעומת זאת היא בעיה. כלומר, אם יש נזק שילדה, סביר להניח שהוא יהיה במשמעות גבוהה כי נזק שילדה זה נזק שמפילים עליו עסקה. זה אומר שהרכב היה מעורב באיזשהי תאונה או פגיעה משמעותיים לרמה ששילדת הרכב נפגעה.
אלו הדברים המרכזיים שאם תוודאו אותם בצורה הטובה ביותר תבטיחו לעצמכם שקט יחסי לפחות בגזרה הזאת. זו לא מעט עבודה, אבל ממש בקרוב תוכלו לעשות את הכל עם הפיקודוח לבדיקת רכב משומש. שם אנחנו פשוט נציג לכם את כל המידע על הרכב - מפרטי בעלות, קילומטרז' עדכני ועד היסטוריה ביטוחית.
חשוב גם לדעת שכל הרכב באתר שלנו נבדקו כבר בדיוק בשביל לתת לכם את השקט הנפשי ולאפשר לכם לדעת שאתם קונים את המוצר שהתכוונתם לקנות. בתוך עמוד הרכב שלנו תוכלו לראות את כל הפרטים, כוללל החלפת חלקים במידה והיו כאלה, היסטוריית טיפולים וכל פרט אחר על הרכב.